Langdurig overleg tussen de genoemde zorgverzekeraars en de (enige)
leverancier van de BAHA Softband heeft ertoe geleid, dat de
verzekeraars - als enigen - alle kosten voor de BAHA Softband
vergoeden. Bovendien zorgen zij ervoor dat er te allen tijde een
adequate voorziening beschikbaar is. Er zijn dus geen kosten voor
service, onderhoud, reparatie of voor vervangende onderdelen.
Er geldt slechts één voorwaarde voor de vergoeding van de BAHA Softband
door de zorgverzekeraar: het audiologisch centrum moet de aanvraag
behandelen. Een audiologisch centrum heeft namelijk de juiste kennis in
huis om de (ouders van de) verzekerde volledig te adviseren.
Het apparaat is bij de verzekerde in bruikleen. Dit betekent dat BAHA Softband weer terug naar de leverancier gaat als de aandoening is verholpen of wanneer de verzekerde geïmplanteerd kan worden.
Meer informatie over de BAHA vindt u op www.nvvs.nl/baha. Op http://www.cochlear.nl/ vindt u tevens informatie over de BAHA Softband.
Bron: NVVS / DovenTV