uitgebreid aanvullend dienstenpakket.
Het ondersteunt alle gangbare instant messaging protocollen zoals ICQ,
MSN, GoogleTalk, Yahoo, AOL en XMPP. Daardoor kan Textphone
communiceren met instant messaging clients op elke willekeurige PC of
smartphone.
"Mobiele communicatie is niet meer weg te denken uit
ons dagelijks leven. Omdat er voor mensen met een gehoorbeperking nog
geen werkbare mobiele communicatieoplossing bestaat, dreigen zij in een
isolement te geraken met alle sociale en maatschappelijke gevolgen van
dien. Het sociale karakter van Textphone was voor Copaco Nederland een
belangrijke reden om in dit project te participeren", aldus Harold Bax,
Business Development Manager bij Copaco Nederland.
"Communicatie
via SMS of wireless e-mail is relatief duur en vertraging in het
netwerk maakt dat snelle communicatie niet mogelijk is. Textphone maakt
snelle directe communicatie zonder vertraging en tegen een vast laag
tarief wel mogelijk".
Textphone neemt 'communicatiedrempels' weg
en is dan ook met groot enthousiasme ontvangen door zowel de mensen met
een gehoorbeperking als door degenen met wie zij regelmatig contact
hebben (zoals bijvoorbeeld familieleden, vrienden, collega's,
werkgevers, zorgverleners).
Het belang van mobiele communicatie
voor doven en slechthorenden wordt ook onderstreept door
zorgverzekeraars. Textphone is geregistreerd in het AGB-register
(Algemeen GegevensBeheer Zorgverleners). Vrijwel alle zorgverzekeraars
zullen Textphone dan ook geheel of gedeeltelijk vergoeden. In Nederland
komen zo'n 24.000 mensen voor vergoeding in aanmerking.
Geïnteresseerden
kunnen Textphone uitproberen bij een van de vestigingen van Oorakel,
een organisatie die adviseert bij en informeert over doofheid,
slechthorendheid en aanverwante stoornissen en ernstige spraak-
taalmoeilijkheden (ESM). Oorakel werkt samen met de Nationale
Hoorstichting en de Nederlandse Vereniging voor Slechthorenden (NVVS).
Textphone is te bestellen via http://www.textphone.nl/.
Het
Textphone concept is mede tot stand gekomen door intensieve
samenwerking met partners uit de Copaco mobility community op Linkedin.
Via deze netwerkgroep initieert en stimuleert Copaco Nederland
samenwerking tussen partijen bij het ontwikkelen en in de markt zetten
van nieuwe producten en concepten en het ontwikkelen van nieuwe
afzetkanalen. "Het Textphone concept illustreert hoe je door
samenwerking en door gebruik te maken van elkaars relaties en expertise
meer kunt bereiken" aldus Harold Bax.
Copaco Nederland
ondersteunt bij de verkoop en marketing van Textphone en is
verantwoordelijk voor de levering van de Nokia E71 toestellen, de
installatie van de software op deze toestellen, de activatie van de SIM
kaart en levering van de complete oplossing aan de eindgebruiker.
Bron: DovenNieuws.eu